Wednesday 10 October 2012

To Deconstructing Mummy ζει και βασιλεύει!

Registered trademark!
Δε χρειάζεται να είναι κανείς οικονομολόγος για να καταλαβαίνει τους νόμους της αγοράς. Η αγορά είναι "ελεύθερη", ο καθένας προσπαθεί να επιβιώσει, ο ανταγωνισμός είναι μέσα στο παιχνίδι. Πάντα είμουν υπέρ του ανταγωνισμού. Θυμάμαι στο γυμνάσιο να ευχαριστιέμαι την αγωνία του βαθμού και να συγκρίνομαι με την Αλίκη (την άλλη "καλή" μαθήτρια). Ο ανταγωνισμός, ρίχνει τις τιμές, βελτιώνει τα προϊόντα, σε κάνει πιο έξυπνο και πιο μαχητικό. Φυσικά μιλάω για το θεμιτό ανταγωνισμό και όχι τον αθέμιτο. Διαχωρίζω πολύ ξεκάθαρα τους δυο.
Αθέμιτος ανταγωνισμός είναι η κόπια. Πλημμύρισε ο κόσμος απο κόπια. Η κόπια θεωρεί τον άλλον βλάκα - "δε θα το καταλάβει" οτι δεν είναι ορίτζιναλ.
Εγώ είμουν πάντα λάτρης του ορίτζιναλ και του αυθεντικού. Αν δεν έχω χρήματα να πάρω το ορίτζιναλ, απλά δεν θα το πάρω. Εντ οφ στόρυ.
Αν θέλω να λέγομαι ψυχολόγος πρέπει να έχω τις σπουδές αλλά και την κρατική άδεια. Και αυτό ισχύει για όποιο κράτος βρίσκομαι. Αν θέλω να λέγομαι ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεύτρια πρέπει να κάνω την αιματηρή εκπαίδευση που σου δίνει αυτόν τον τίτλο. Δε δέχομαι για τον εαυτό μου το φαίνεσθαι χωρίς το είμαι. Με αυτή τη λογική δημιουργώ, αντί να αντιγράφω. Δεν μου αρέσει να αντιγράφω αλλα επίσης δεν μου αρέσει να με αντιγράφουν.
Θα μπω λοιπόν στο θέμα του σημερινού ποστ που μάλλον μέχρι τώρα θα σας έχει κάνει να αναρωτηθείτε: τι εννοεί η ποιήτρια; το μπλόγκ είναι για μαμάδες...
Ακριβώς για αυτό πρόκειται. Σήμερα κατα τύχη έπεσα πάνω στην κόπια του Deconstructing Mummy και θύμωσα. Πολύ. 
Κανονικά θα έπρεπε να χαίρομαι. Όταν κάποιος σε αντιγράφει τότε κατα κάποιο τρόπο σε επαινεί - έχεις επιτύχει. Κανονικά ναι. Αν έβλεπα την προσπάθεια μιας άλλη ψυχολόγου να κάνει ομάδες ειδικά για μαμάδες, μάλλον θα χαμογελούσα σε αναγνώριση των παραπάνω. Εδώ όμως ήρθα αντιμέτωπη με μια σχεδόν ολική κόπια: η θεματολογία ίδια με τη δική μου με κανα-δυο προσθέσεις, η αρχή της περιγραφής των ομάδων, όμοιες λέξεις εδώ και εκεί π.χ " η εγκυμοσύνη και η μητρότητα εγείρουν άγχη και ανασφάλειες", η "ψυχοδυναμική" (και όχι ψυχαναλυτική) προσέγγιση,  ο τίτλος "ομάδες (συμβουλευτικής) για εγκύους και "νεες μαμάδες", η διάρκεια (12 συναντήσεις= 3 μήνες), ο τρόπος που διαφημίζονται οι νεές ομάδες (με το θαυμαστικό που βάζω και εγώ), ο χώρος που είναι λίγο πιο κάτω απο το παλιό μου γραφείο, ακόμα και η σεμιναριακή (και όχι επίσημη) εκπαίδευση της ψυχολόγου στην Ελληνική Εταιρεία Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας. Ανατρίχιασα, αιφνιδιάστηκα, πραγματικά δεν περίμενα το μέγεθος της κόπιας.
Είμαι η μόνη ψυχολόγος που δουλεύει με μαμάδες; Φαντάζομαι πως όχι, τόσοι συνάδελφοι κάνουν ομάδες γονεών. Είμαι η μόνη που έχει αυτό το δικαίωμα; Και πάλι όχι.
Μάλιστα θα ενθάρρυνα άλλους συναδέλφους να δουλέψουν με τις μαμάδες. Το Deconstructing Mummy δεν είναι για εμένα μόνο μια βιοποριστική ιστορία, αλλά μια φιλοσοφική θέση, μια στάση ζωής. Πιστεύω στην πρόληψη της ψυχικής υγείας του παιδιού και στην ευκαιρία που δίνεται σε κάθε μητέρα να κατανοήσει μέσα απο τη μητρότητα και να επανορθώσει τις ψυχικές της δυσκολίες. Για να φτιάξω τις ομάδες έχω καταναλώσει άπειρες εργατοώρες διαβάσματος, σκέψης και μελέτης. Τίποτα δεν είναι τυχαίο, στον αέρα ή στο "όπως πάει".
Δε δέχομαι λοιπόν να αντιγράφεται (παραθέτω το λίνκ του site- κάνω και διαφήμιση) ο τρόπος που επικοινωνώ, ο κόπος που έχω καταβάλει να κάνω γνωστή τη δουλειά μου και να τον οικειοποιούνται έτσι γενικώς και αορίστως.  
Δε θα μπω σε λεπτομέρειες της επικοινωνίας με την εν λόγω συνάδελφο. Θα έλεγα μάλιστα οτι προς τιμή της επικοινώνησε πρώτη εκείνη μαζί μου για να διορθώσει την κατάσταση. Θα αρκεστώ στο να πω οτι μια απο τις δικαιολογίες ήταν το οτι εγώ πια δε μένω Ελλάδα. 
Ναι αυτή την εποχή δεν μένω Ελλάδα αλλά το Deconstructing Mummy συνεχίζει. Οι ομάδες γίνονται με διαφορετική μορφή (σαββατοκύριακου ή καλοκαιρινές εβδομαδιαίες) και οι μαμάδες συνεχίζουν να στηρίζουν αυτήν την προσπάθεια με ιδιαίτερη θέρμη και ενδιαφέρον, στέλνοντας email για το πότε θα ξεκινήσει η επόμενη ομάδα.
Γιατί τα λέω όλα αυτά; Γιατί ένα απο τα πράγματα που πάντα λέω στις μαμάδες και γενικά στους θεραπευόμενούς μου είναι να εκφράζονται πλήρως, άμεσα και διεκδικητικά, οριοθετώντας αυτά που θεωρούν κακώς κείμενα. Αυτό λοιπόν κάνω και εγώ σήμερα.
Δε διεκδικώ καμία αποκλειστικότητα σε αυτόν τον τομέα. Διεκδικώ όμως και περιφρουρώ αυτά που λέω, κάνω και γράφω να παραμένουν δικές μου δημιουργίες.
Έτσι λοιπόν τελειώνοντας αυτό το "μανιφέστο" (!) δηλώνω με σιγουριά οτι το Deconstructing Mummy ζει και βασιλεύει με απτόητη την αυθεντικότητα του....!





No comments:

Post a Comment